fredag den 2. august 2013

Udhvilet


Klokken er ikke mange da jeg vågnede, Mathilde sov sammenrullet og godt neden for min seng.

Det er varmt i soveværelset trods vinduerne er åbne, der sidder en fugl og kvidre i det fjerne.

Jeg kan ikke falde i søvn igen, prøver ihærdigt, vender og drejer mig. Opgiver til sidst, tager min bog og læser lidt, den er god, det er de sidste sider. Arvid skal læse den bagefter på vores ferie.

Står op, Mathilde strækker sig og kigger på mig, vi går en morgentur. Kornet står gult på marken, skal snart høstes. Det er allerede varmt.

Hjemme igen klokken er gået hen og blevet 06. Mathilde lagt sig med et suk, inden længe er hun igen i drømmeland.

Jeg kan tage det roligt, kan også lægge mig, sove når jeg vil, jeg har ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar