torsdag den 15. august 2013

Strikkepige

Jeg var lige en tur til Sorø for at besøge datteren + familie.

Svigersøn var på arbejde, det var en af de sidste dage ingen pigerne skulle starte skolen efter ferien.

Den yngste havde noget hun ville vise mig......... hun kom med en kam der var spids i den ene ende og et stykke snor??....Se hvad jeg har lært fortalte hun stolt. Hun havde snoet snoren om kammen..

Så var det jo lige der jeg skulle havde mit strikketøj med, har det en gang imellem og hun er meget interesseret i hvordan jeg gør. Hun har også prøvet de her forkrampede forsøg på et par strikkepinde jeg havde ekstra med. Vi ved jo alle at øvelse gør mester og vi har jo alle været de der stadier igennem inden miraklet lykkedes.

Min datter har aldrig vist den mindste interesse for håndarbejde, men dette barnebarn higer efter lærdom inden for faget. Så næste gang må jeg forære hende strikkepinde og et nøgle garn så vi kan øve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar