torsdag den 28. marts 2013

Solen skinner

Solen skinner, det er koldt frost om natten.

Alligevel kan man mærke foråret, fuglene synger og kvidre og solen får mere og mere magt.

Min morgentur med hundene var som sædvanlig dejlig. Jorden var stadig hård af nattens frost, så diverse hundepoter forblev rene.

Vi gik en tur ud på foldene, hundene får snuset og løbet, snart kommer fårene og vi skal ikke inden for indhegningen. Men må gå udenfor på stien. Ellers begynder de at hyrde og det skal de ikke i dette tilfælde.

Jeg havde rørt dej til brød igår, og skal så bage idag.

Dejen er med surdej og sundt hvedemel med det hele i. Mel fra Skærtofte mølle. Gæren er økologisk det bruger jeg udenlukket da jeg ikke kan lide fremstillingen af den anden.

Da brødet og bollerne var bagt, kom løbeskoene på og Mathilde og jeg løb en dejlig tur, vi mødte mange
løbere og de fleste sendte Mathilde et smil, da de kunne se hvor travlt hun havde og hvordan hun  nød det.

Magnus ventede herhjemme.

Han blev gennem børstet lidt senere og nyder det. Tænderne blev også børstet og det er han vældig flink til.

Mathilde derimod vil ikke have børstet tænder, men hun skal så det er en kamp. En kamp hun på forhånd ved hun har tabt. Pelsen nyder hun at få ordnet. Tænderne bliver ikke børstet hver dag men ca. en gang om ugen.

Fødselsdags buket fra
min ven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar